måndag 18 november 2013

Pasta med aubergines och gorgonzola

Det har blivit mycket pasta den här hösten. Min sambo sprang maraton för nâgra veckor sedan sâ uppladdningen bestod mest av pasta. Jag passade dâ pâ att testa nâgra nya pastarecept som jag hittat. Det här receptet pâ pasta med aubergines och gorgonzola hade jag länge spanat in men aldrig förut testat. Det blev gott (förutsatt att man gillar gorgonzola) men man skall nog inte äta allt för mycket för det blir lätt för mycket av det goda med gorgonzolan.

Pastarecept för 4 pers.

Pasta för 4 pers
1 stor aubergine eller 2 smâ
200 g gorgonzola
4 vitlöksklyftor
3 msk balsamvinäger
4 msk mjölk
persilja
salt och peppar
pinjenötter

Koka pastan.
Tärna auberginen och gorgonzolan. Skiva vitlöken.
Stek auberginen och vitlöken i olivolja i 15 min. Salta och peppra. Tillsätt pinjenötterna.
Blanda vinägern och mjölken och häll över den färdigkokta pastan.
Tillsätt gorgonzolan, auberginen och persiljan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar