måndag 28 april 2014

Fiskpaket pâ tvâ sorter fisk

Hej mamma, här kommer ett recept till dej och din julklapp! Jag fortsätter pâ fänkâlstemat. Var dock försiktig, för mej blev det lite för mycket grönsaker för att allt skulle rymmas in i paketen. Receptet är inspirerat av ett recept jag hittat i en fransk kokbok, men jag har ändrat mängderna lite.

Tid: 40 min
Pers: 2

1 zucchini
1 morot
1 fänkâl
salt
persilja
1 rödlök
1 msk provençalska örter
150 g laxfilé
150 g torskfilé
olivolja
salt o peppar

Skölj grönsakerna (zucchinin, moroten och fänkâlen) och skär dem i klyftor (fänkâlen)/skivor. Blanchera dem i 3 min och kyl sedan av dem under iskallt vatten.
Skölj och klipp persiljan.
Skala och klyfta löken.
Stek löken i lite olivolja i 5 min tills den mjuknat. Tillsätt grönskerna, salta och strö över örterna. Stek pâ svag värme under lock i ca 10 min.
Lägg sedan grönsakerna pâ 2 bakplâtspapper, placera ut fiskfilérna, salta och peppra och strö över persiljan. Avsluta med lite olivolja och stäng paketen ordentligt sâ att ângan inte kommer ut.
Tillaga i ugnen, 180°c, i 15 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar