måndag 5 maj 2014

Pasta med broccoli- och paprikasâs

Finns det nât bättre än att komma hem frân en lâng dags jobb och hitta Elle Mat&Vin i sin postlâda? Det är alltid lika roligt att fâ nya receptidéer och inspiration.

Jag hoppas att jag kan ge er lite inspiration ibland ocksâ, för det är ju därför jag fortsätter sätta upp recept här. Ja, och sâ fungerar ju bloggen lite som min egen lilla receptbok ocksâ. 

Här kommer ett grönt pastarecept: broccoli och paprikasâs hämtat frân Icas rutiga. 

Tid: 30 min
Pers: 4

Spagetti till 4 pers
1 broccoli
1 röd paprika
4 schalottenlökar
2 dl matlagningsgrädde
riven ost
salt, peppar
vitlök
persilja

Koka pastan.
Skär broccolin i smâ buketter. Koka den mjuk i lättsaltat vatten.
Skölj paprikan och tärna den. 
Skiva lökarna.
Stek grönsakerna i olivolja nâgon minut. Tillsätt grädden. Smaka av med salt och peppar.
Tillsätt pastan och klipp över persiljan.
Servera med ost.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar